Reactienota herinrichting GM Poststraat
Reactie bewoner | Antwoord gemeente |
---|---|
Ik kies voor optie A, mits de inritband in zuidelijke richting wordt verlengd (ivm éénrichting), omdat ik anders bij het verlaten van de uitweg, van de stoep af bonk met de auto, wat slecht is voor velgen, banden en onderstel. Indien dit niet mogelijk is, kies ik voor optie B |
Per perceel kan de uitweg maximaal 4,5m breed worden. Uw wens past hierin. We verwerken dit in het ontwerp. |
Wij willen graag kiezen voor optie A de eenrichtingsweg,
|
|
Wij gaan voor schetsontwerp A dus het eenrichtingsplan. | Dank u wel voor het aangeven van uw voorkeur. |
|
|
Onze voorkeur gaat uit naar optie A met eenrichtingsverkeer. Enkele punten die we wel graag zouden willen zien zijn:
|
|
Wij vinden de eerste optie van de éénrichtingsweg de mooiste/beste optie. Rust in de straat, mooie parkeervakken en lijkt ons ook een veiligere optie. | Dank u wel voor het aangeven van uw voorkeur. |
Optie B heeft zeer sterk de voorkeur. Tweerichtingsverkeer is voor mij zeer fijn. De straat is in mijn ervaring rustig met ander verkeer en in het zeldzame geval dat er een tegenligger is zijn er genoeg uitwijk plaatsjes bij de opritten om gewoon even sociaal aan de kant te gaan. Optie B heeft ook een stuk meer groen, wat ik ook fijn vind. Optie B voelt tevens gewoon goed en vertrouwd gezien het veel lijkt zoals het nu is. | Dank u wel voor het aangeven van uw voorkeur. |
|
|
Mijn vraag is waarom eenrichtingsverkeer? Het lijkt me dat men dan veel harder door de straat gaan scheuren. Dit lijkt mij veel onveiliger. Maak dan voor Roelofs Fysiotherapie aparte parkeervakken, zodat er voor de bewoners van onze straat tenminste genoeg parkeerplaats overblijft. | Eénrichting heeft het voordeel dat voor de woningen met even nummers meer ruimte is voor parkeren. Er zijn ook nadelen waaronder de verkeerssnelheid. Bij de voorgestelde rijrichting staan de minicontainers op de ophaaldag op de parkeerplaatsen. Dat is niet handig. |
Optie A heeft de voorkeur voorkeur voor klein groen (struikjes) en eventueel leibomen Drempels (1-2 stuks) mogen wel in de straat komen | Drempels maken we niet meer. Dat is bepaald in het Gemeentelijk Verkeers en Vervoersplan (nog geldig). |
Graag trottoirs vlakhouden en inritbanden toepassen. Verlaagde banden zijn lastig voor rollator. | We passen inritbanden bij uitwegen toe. |
Voorkeur voor optie A (eenrichting)
|
|
Voorkeur voor optie A. |
Er komen wel bomen terug. Dit zijn we verplicht omdat we de huidige bomen kappen. De mogelijkheid van een bladkorf bekijken we apart van dit project. |
Voorkeur voor éénrichtingverkeer. | Dank u wel voor het aangeven van uw voorkeur. |
Verschrikkelijk dat de bomen weg gaan!! Kan er met de herplaatsing van nieuwe bomen rekening gehouden worden gehouden met biodiversiteit? Verschillende soorten ipv 1 soort. En worden ze allemaal in 1 keer weggehaald of kan dit in etappes, zodat de dieren die erin leven nog een andere plek kunnen zoeken? |
Dit vinden we een goed voorstel. Bij de keuze van de boomsoort houden we daar rekening mee. We gaan uitzoeken of in meerdere etappes kappen bijdraagt aan het welzijn van de dieren die erin leven. |