Extra investeringen in streekmarketing Land van Maas en Waal

Dit is een oud bericht.

Bureau Toerisme werkt samen met het bedrijfsleven en met ondersteuning van gemeente West Maas en Waal aan de promotie van toeristisch recreatieve activiteiten vanuit het streekmerk Land van Maas en Waal. De komende twee jaar wordt geïnvesteerd op een versterking van de marketingactiviteiten. Het college van West Maas en Waal stemde in met een tweejarig plan hiervoor.

Zomercampagne 

René Cruijsen, wethouder toerisme van West Maas en Waal: “Het plan komt op een mooi moment. Want er is nu meer zicht op een periode waarin we langzaam uit de lockdown komen. Dat biedt voor de recreatieve sector eindelijk weer mogelijkheden! Bureau Toerisme gaat samen met ondernemers aan de slag met een zomercampagne om de bedrijvigheid bij zoveel mogelijk consumenten onder de aandacht te brengen. Zodat iedereen weet: Het Land van Maas en Waal, het bestaat écht!”

Klankbordgroep als eerste aan de slag

Het plan is geen kant en klaar programma. Het geeft voornamelijk richting doordat er keuzes zijn gemaakt voor onder andere doelgroepen en belangrijke thema’s. Daarnaast borgt het de continuïteit van de website www.landvanmaasenwaal.nl: hét centrale communicatiekanaal samen met de sociale media. De invulling wil de gemeente oppakken met het bedrijfsleven en waar mogelijk, ook met de overige Maas en Waalse gemeenten. Een nog samen te stellen klankbordgroep van ondernemers is daarom een van de eerste acties. 

Expertise en schaalvoordeel

Voor de coördinatie en uitvoering van het plan werkt de gemeente samen met Bureau Toerisme Land van Maas en Waal. De streekvariant van Stichting Bureau Toerisme. Behalve de inzet van de juiste expertise en netwerk levert het ook schaalvoordeel op. Bureau Toerisme sluit zowel regionaal als met de streekgerichte campagne van ‘Gelderland levert je mooie streken’ aan op het plan. Door de koppeling van die middelen ontstaat een krachtig communicatiebereik en is er meer geld beschikbaar voor productontwikkeling.