Cliëntondersteuning

Wat doet een cliëntondersteuner voor u

Hij of zij helpt u met informatie, steun en advies over verschillende onderwerpen uit het dagelijkse leven. U kunt om een cliëntondersteuner vragen voordat het keukentafelgesprek plaats vindt.  Hij of zij kan u persoonlijk uitleg geven over hoe het keukentafelgesprek gaat. Soms blijkt dat een keukentafelgesprek dan niet nodig is, of een andere insteek heeft.

Het doel is:

  • Dat u uzelf goed kunt redden en meedoen aan de samenleving. Dat kan op allerlei manieren. Bijvoorbeeld door onderwijs, hulp van de buren of vrijwilligers, mantelzorg of hulp van de gemeente.
  • U een goed gevoel te geven. Omdat er iemand naast u staat bij een vraag om ondersteuning via bijvoorbeeld VraagWijzer.

Er zijn verschillende mogelijkheden van cliëntondersteuning bij een vraag om hulp of een voorziening

Wilt u graag steun bij een vraag om hulp of een voorziening van VraagWijzer? Er zijn verschillende mogelijkheden:

  • de vrijwillige adviseur in uw dorp via Welzijnsinstelling Sociom, telefoonnummer 0485 700 500
  • een andere vrijwilliger (neem hiervoor contact op met bijvoorbeeld de lokale seniorenvereniging)
  • de stichting Platform Gehandicapten West Maas en Waal, telefoonnummer 06 30 01 29 93
  • MEE Gelderse Poort, telefoonnummer 088 633 0000

Cliëntondersteuning is gratis

U hoeft nooit te betalen voor cliëntondersteuning. Kies de cliëntondersteuning die het beste bij u past.

Tip

Als u de uitnodigingsbrief voor het keukentafelgesprek ontvangt is het gesprek vaak op korte termijn. Misschien is het dan moeilijk om snel een cliëntondersteuner te vinden. Benader daarom al, voordat u een keukentafelgesprek aanvraagt, een cliëntondersteuner.

Bel ons gerust als u nog vragen heeft

Wij helpen u graag. U bereikt ons op 0487 790 790.