Cliëntondersteuning
Wat doet een cliëntondersteuner voor u
Hij of zij helpt u met informatie, steun en advies over verschillende onderwerpen uit het dagelijkse leven. U kunt om een cliëntondersteuner vragen voordat het keukentafelgesprek plaats vindt. Hij of zij kan u persoonlijk uitleg geven over hoe het keukentafelgesprek gaat. Soms blijkt dat een keukentafelgesprek dan niet nodig is, of een andere insteek heeft.
Het doel is:
- Dat u uzelf goed kunt redden en meedoen aan de samenleving. Dat kan op allerlei manieren. Bijvoorbeeld door onderwijs, hulp van de buren of vrijwilligers, mantelzorg of hulp van de gemeente.
- U een goed gevoel te geven. Omdat er iemand naast u staat bij een vraag om ondersteuning via bijvoorbeeld VraagWijzer.
Er zijn verschillende mogelijkheden van cliëntondersteuning bij een vraag om hulp of een voorziening
Wilt u graag steun bij een vraag om hulp of een voorziening van VraagWijzer? Er zijn verschillende mogelijkheden:
- de vrijwillige adviseur in uw dorp via Welzijnsinstelling Sociom, telefoonnummer 0485 700 500
- een andere vrijwilliger (neem hiervoor contact op met bijvoorbeeld de lokale seniorenvereniging)
- de stichting Platform Gehandicapten West Maas en Waal, telefoonnummer 06 30 01 29 93
- MEE Gelderse Poort, telefoonnummer 088 633 0000
Cliëntondersteuning is gratis
U hoeft nooit te betalen voor cliëntondersteuning. Kies de cliëntondersteuning die het beste bij u past.
Tip
Als u de uitnodigingsbrief voor het keukentafelgesprek ontvangt is het gesprek vaak op korte termijn. Misschien is het dan moeilijk om snel een cliëntondersteuner te vinden. Benader daarom al, voordat u een keukentafelgesprek aanvraagt, een cliëntondersteuner.
Bel ons gerust als u nog vragen heeft
Wij helpen u graag. U bereikt ons op 0487 790 790.