Adresonderzoek
Wat is het?
U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente:
- Iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont.
- Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken.
- Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.
Hoe werkt het?
U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder of medebewoner bent van de woning. U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken.
Wat moet ik doen?
U vraagt een adresonderzoek aan bij de gemeente.
Wat heb ik nodig?
- Uw geldige identiteitsbewijs.
- Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning, bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
- Weet u om welke persoon het gaat? Geef dan ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door.
Komt u naar het gemeentehuis om een adresonderzoek aan te vragen? Neem dan deze gegevens mee. Maak wel van te voren een afspraak via 14 0487.
Hoe lang duurt het?
- Een adresonderzoek duurt maximaal 12 weken.
- U krijgt bericht over de uitslag van het onderzoek.
- De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.