2e Reactienota Dorpsstraat Wamel

Reactie 1

Wij gaan niet akkoord met het verbreden van de stoep tussen Hollenhof en Kerkstraat. Wij vinden dat hierdoor onze parkeergelegenheid wordt verstoord.

Antwoord gemeente

We hanteren de huidige gebruiksgrenzen. Het trottoir tussen Hollenhof - Kerkstraat is aangepast en er zijn extra parkeerplaatsen toegevoegd.

Reactie 2

Afrit tussen 6 en 6a behouden voor parkeren en op- en afrijden. 
Welk type boom wordt toegepast? Let op ondergrondse voorzieningen/groeiplaats. 
Meer verkeersremmende maatregelen.

Antwoord gemeente

We voegen een extra afrit toe. Ook voegen we parkeervakken toe. De bomen inclusief ondergrond worden in het groenplan uitgewerkt. Er wordt rekening gehouden met groeiruimte ondergronds.
De ruimte is te beperkt voor extra verkeersmaatregelen.

Reactie 3

Is het mogelijk dat jullie de inritbestrating in de herinrichting daar qua breedte aanpassen zodat een en ander beter aansluit op elkaar dan nu het geval is ?

Antwoord gemeente

We maken de inrit even breed als de parkeerruimte zodat de situatie beter aansluit.

Reactie 4

Riool van het vuil water loopt onder mijn huis door van de andere woningen. Graag iedereen een aparte aansluiting.

Antwoord gemeente

Elk adres krijgt een individuele huisaansluiting naar het riool.

Reactie 5

Meer parkeerplaatsen bij nummer 27

Antwoord gemeente

We verbreden de weg zodat passeren en straatparkeren gecombineerd kan worden. Ook voegen we een parkeerplaats toe.

Reactie 6

Graag oprit rechts naast nr 28 realiseren (aan de kant van nr 26). Stukje groen hier iets inkorten. Geschikt ook voor de auto i.v.m. mogelijke aanpassing zijtuin & parkeerplaats.

Antwoord gemeente

Oprit en groen zijn verplaatst.

Reactie 7

Oprit linksvoor niet nodig -> boom voor huis van nr 32 daarheen verplaatsen, ook wens van de buren.

Antwoord gemeente

Boom is verplaatst. 

Reactie 8

Wij zien dat voor huisnummer 31-31A-33 geen enkele parkeerplaats is voorzien terwijl daar de parkeerdruk het hoogst is.

Antwoord gemeente

De rijbaan is verbreed zodat parkeren op de rijbaan mogelijk is. Aan beide zijde is parkeren mogelijk.

Reactie 9

Er is behoefte aan invalideparkeerplaatsen.

Antwoord gemeente

Een vaste invalideparkeerplaats is te krijgen via het aanvragen van een vergunning.

Reactie 10

Beoogde boom voor de deur verplaatsen richting nr 28.

Antwoord gemeente

Boom wordt opgeschoven richting nr 28.

Reactie 11

Deze oprit  naast nr 28 is extra breed. Graag behouden.

Antwoord gemeente

Huidige breedte van de oprit blijft zo.

Reactie 12

landbouw verkeer door de Dorpsstraat. Er komt ontzettend veel vanuit de Waalbandijk door de Dorpsstraat.

Antwoord gemeente

We ontmoedigen landbouwverkeer in de straat, maar verbieden het niet.

Reactie 13

De vele oude huizen van 200 jaar oud, waaronder ons huis,  hebben geen fundering. Als er gegraven gaat worden bestaat er een grote kans op scheuring / weglopend zand onder je huis etc . Graag een damwand neerzetten voordat er gegraven wordt . 

Antwoord gemeente

Voordat we beginnen met de uitvoering van het werk, doen we een bouwkundige opname. De uitvoeringstechniek wordt samen met de aannemer bepaald.

Reactie 14

Daarnaast kampen we de laatste jaren met overvloedige regenval  hopelijk wordt hier wel rekening gehouden met het leggen van de nieuwe buizen zodat het regenwater wel afgevoerd kan worden .

Antwoord gemeente

Het nieuwe stelsel is voldoende doorberekend. 

Reactie 15

Er staat een boom getekend midden voor ons woonkamer raam. Kan deze uit het voorlopig ontwerp want dit levert erg veel schaduw op en bladafval en daarnaast belemmert het ons uitzicht 

Antwoord gemeente

De boom is verplaats en de parkeerplaats is verwijderd. 

Reactie 16

De groene versmalling bij de dijk lijkt ons wel een goed idee mits het landbouw verkeer er niet meer langs gaat want dan word het 1 grote modderpoel aangezien ze dan dwars door het groen gaan rijden omdat ze de hoek naar de dijk niet halen

Antwoord gemeente

De straal van de bocht is ruim genoeg voor landbouw voertuigen. De Dorpsstraat blijft toegankelijk voor landbouwverkeer.

Reactie 17

Kan sowieso het landbouw verkeer niet over de perenlaan en hul rijden want ze rijden alles in dorp kapot daarnaast is het ook gevaarlijk voor de kinderen want ze rijden enorm hard met grote zware voertuigen .

Antwoord gemeente

Uw verzoek valt buiten de projectgrenzen

Reactie 18

Geen nut in het toevoegen van extra parkeergelegenheid pal voor de woningen van nummers 44 en 46. Dit zal de situatie in de bocht alleen maar onoverzichtelijker en gevaarlijker maken

Antwoord gemeente

De parkeerplaats bij de kruising vervalt. De  oprit maken we breder. De huidige breedte blijft zo.

Reactie 19

De oprit tussen 44 en 42a is te klein ingetekend.

Antwoord gemeente

We verbreden de oprit. Hierdoor vervalt het parkeervak richting de bocht.

Reactie 20

Het trottoir voor 44 is versmald, dit is niet wenselijk. Parkeerplaatsen aan de andere kant van de straat toegankelijker maken. 

Antwoord gemeente

We verbreden de oprit. Hierdoor vervalt het  parkeervak. Om beter te kunnen uitstappen verwijderen we de haag tussen de leilindes bij de kerk. De breedte van het trottoir is ruim voldoende.

Reactie 21

Wij zijn positief over het gepresenteerde ontwerp, waarin voor ons huis 2 parkeerplaatsen en 1 boom zijn ingetekend. We zijn wel benieuwd wat voor boom het is, ivm ons zicht op de weg bij het uitrijden van de uitrit. 
Onze opmerkingen:
De snelheid beperkende maatregelen wegen voor ons zwaar. Het ontwerp zou wat ons betreft verder mogen gaan; een zgn. "auto's te gast" straat. Dit ivm vele fietsers, recreanten waarvoor de Dorpsstraat een verbinding is tussen de stukken Waalbanddijk richting Dreumel en Beneden Leeuwen. 

Antwoord gemeente

Het groenplan werken we later uit. We houden rekening met in- en uitrijden. Er is geen ruimte voor meer snelheidsremmende maatregelen.
De rijbaan is zo ingericht dat hard rijden ontmoedigd worden, dit in combinatie met meerdere verkeersremeende maatregelen.

Reactie 22

Kan gekeken naar een beperking voor zware landbouwwerktuigen, die over de Dorpsstraat bij huisnr. 42 de Waalbanddijk op- en af gaan. Ivm veiligheid (dit zijn enorme hoge en brede voertuigen en wordt te hard mee gereden), maar zeker ook voor de staat van de klinkerweg.

Antwoord gemeente

Landbouwverkeer wordt ontmoedigd maar niet verboden.

Reactie 23

Groenstrook langs de katholieke kerk maakt uitstappen onmogelijk

Antwoord gemeente

De haag wordt verwijderd. 

Reactie 24

verder valt ons op dat de ingetekende lantaarnpaal voor ons huis halverwege de parkeerplaats valt, wat de autoportieren kan blokkeren.

Antwoord gemeente

De plekken van de verlichting zijn nu nog ongeveer. Pas bij het maken van het verlichtingsplan worden de plekken definitief.

Reactie 25

Meer parkeerplaatsen behouden/realiseren bij de kapperszaak.

Antwoord gemeente

We verbreden de straat tussen de huisnummers 90 en 27. Parkeren op de rijbaan is dan mogelijk. 

Reactie 26

Het plan voor de Dorpsstraat ziet er mooi uit. We denken dat de Dorpsstraat er een stuk op vooruit gaat. 
Maar we hebben wel een bedenking, en die betreft de boom die recht voor ons huis is ingetekend.

Antwoord gemeente

We verplaatsen de boom naar rechts en verschuiven het parkeervak. De zon kan dan gewoon haar werk doen.

Reactie 27

Er staan 4 leibomen voor mijn huis dus wil ik niet nog een boom voor mijn huis. 

Antwoord gemeente

De boom vervalt. Het groenvak wordt omgevormd naar een parkeervak.

Reactie 28

Te weinig parkeerplaatsen.

Antwoord gemeente

De boom vervalt. Het groenvak wordt omgevormd naar een parkeervak. De rijbaan wordt breder, zodat op straat geparkeerd kan worden.

Reactie 29

Water uit de leiding is lauw in de zomer en de waterdruk is te laag

Antwoord gemeente

We geven uw opmerking door aan Vitens

Reactie 30

Door de plaatsing van bomen treedt visuele versmalling op, goed. 
Graag ook nog wat meer dan aandacht voor fysieke versmalling verspringing . 

Antwoord gemeente

Er is niet voldoende ruimte beschikbaar om meer fysieke versmallingen toe te passen. 

Reactie 31

Bekijken van mogelijkheid om onbebouwd gebied Wilhelmina aan te kopen en voor parkeren (cafetaria, kapper, bezoekers) te bestemmen

Antwoord gemeente

Wij kopen geen gronden aan voor deze herinrichting.

Reactie 32

Heb begrepen dat door de breedte van de weg parkeren buiten de aangegeven vakken mogelijk blijft, goede zaak. Graag breed communiceren, veel vragen over. 

Antwoord gemeente

In een gedeelte van de Dorpsstraat wordt de rijbaan verbreed. Hierdoor is parkeren op de rijbaan mogelijk. Wij geven dit op de avond sowieso aan. 

Reactie 33

Parkeren naast het huis realiseren maar de ruimte is zo smal dat ik er dan niet meer goed langs kan lopen. Wil ik graag nog een keer met de ontwerper naar kijken.

Antwoord gemeente

Wij kunnen de particuliere ruimte niet groter maken dan deze nu is.

Reactie 34

Is er nog aandacht gegeven aan de visualisatie van de tramrails?
Aandacht voor kunstproject?
Complimenten voor de aanpak.

Antwoord gemeente

Dank u wel voor uw compliment. De inrichting bij de Dorpspomp gaan we samen met het Dorpsplatform 'Samen Wamel' uitwerken.

Reactie 35

Wij zien op het voorlopige ontwerp te weinig parkeer gelegenheid  zeker ivm drukte  van het trefpunt, vanuit de gehele omgeving halen mensen hier hun friet is dit wel bekend bij jullie? Wij hebben geen eigen oprit en kunnen dus niet meer parkeren voor de deur en met een beetje pech ook niet aan de overkant, dat daarbij volgens het kadaster is onze eigen grond ingenomen en behoorlijk! zoals meerdere huizen naast ons. Dit kan niet de bedoeling zijn…De weg word nu te smal het is een hoofdstraat waar veel verkeer en ook groter verkeer doorheen komt dit kun je wel willen vermijden maar in de praktijk gaat dit niet gebeuren. Dit ontwerp vraagt om ongelukken en onveilige situaties en vooral veel frustratie.

Antwoord gemeente

We verbreden de straat tussen de huisnummers 90 en 27. Daarbij kan ook op de  rijbaan geparkeerd worden. Ook zijn er parkeerplaatsen toegevoegd.
We hanteren de huidige gebruiksgrenzen.

Reactie 36

Wij zien op het voorlopige ontwerp te weinig parkeer gelegenheid  zeker ivm drukte  van het trefpunt, vanuit de gehele omgeving halen mensen hier hun friet is dit wel bekend bij jullie? Wij hebben geen eigen oprit en kunnen dus niet meer parkeren voor de deur en met een beetje pech ook niet aan de overkant, dat daarbij volgens het kadaster is onze eigen grond ingenomen en behoorlijk! zoals meerdere huizen naast ons. Dit kan niet de bedoeling zijn…De weg word nu te smal het is een hoofdstraat waar veel verkeer en ook groter verkeer doorheen komt dit kun je wel willen vermijden maar in de praktijk gaat dit niet gebeuren. Dit ontwerp vraagt om ongelukken en onveilige situaties en vooral veel frustratie.

Antwoord gemeente

We verbreden de straat tussen de huisnummers 90 en 27. Daarbij kan ook op de  rijbaan geparkeerd worden. Ook zijn er parkeerplaatsen toegevoegd.
We hanteren de huidige gebruiksgrenzen.

Reactie 37

Voor huisnummer 80-82-82a zijn geen parkeerplaatsen zoals gisteravond 19-08-'24 aangegeven i.c.m de cafetaria zijn de 4 parkeerplaatsen te weinig.

Antwoord gemeente

Er zijn extra parkeerplaatsen toegevoegd en de rijbaan wordt verbreed.

Reactie 38

Wij zijn blij met de groenstrook voor ons huis. De uitrit aan de westkant heeft een zeer beperkt zich bij uitrijden, graag de boom om deze rede weglaten en zorgen voor laag groen. Ook zou ik graag zien dat de groenstrook afgerond wordt zodat het uitrijden naar Oost makkelijker gaat. Graag de bestrating voor de uitrit oostkant doorleggen tot aan voorgevel huis gelijk aan uitrit westkant (zoals nu ingetekend) om te verduidelijken dat daar niet geparkeerd mag worden en dat het een uitrit is (nu wordt er vaak geparkeerd voor die uitrit).

Antwoord gemeente

Dank u wel voor uw compliment. De boom is opgeschoven. Bocht is afgerond. 

Reactie 39

kan ook worden opgevoerd dat de voorgestelde project grens ter plaatse van Dorpsstraat 88A circa 2 meter over het eigen terrein loopt. Dit is een zeer onwenselijke situatie.

Antwoord gemeente

We hanteren de huidige gebruiksgrenzen.

Reactie 40

Is het mogelijk om te inventariseren dat er binnen de projectgrenzen ter plaatse van kapper (Dorpsstraat 57 - 57A) en de snackbar (Dorpsstraat 51 - 51A) meer openbare parkeerplaatsen worden gecreëerd

Antwoord gemeente

De straat wordt verbreed, hierdoor is parkeren op de rijbaan toegankelijker. Er zijn ook extra parkeerplaatsen toegevoegd.

Reactie 41

Voor Dorpsstraat 88A is nu een volledig rechthoekige groenstrook voorzien. 

Antwoord gemeente

We passen de groenvakken bij uitritten aan zodat in- en uitrijden gemakkelijker is.

Reactie 42

Momenteel is er tussen de woning aan de Dorpsstraat 88A en 90 een kleine groenstrook aanwezig. Graag zouden wij willen dat deze groenstrook door de gemeente behouden blijft. 

Antwoord gemeente

De groenstrook blijft behouden.

Reactie 43

Mooi ontwerp, ik ben er zeker van dat het mooi gaat worden!
echter heb ik nog een aantal kleine puntje:
Bij mijn oprit komen aan beide kanten bomen, deze zijn nu rechthoekig ingetekend, mogelijk kunnen deze afgerond worden zodat er makkelijker in en uit kan worden gereden met bijvoorbeeld aanhanger of als er auto's aan de overkant van de straat staan geparkeerd.

Antwoord gemeente

Dank u wel voor uw compliment. De uitritten naast groenvakken worden afgerond. 

Reactie 44

graag rekening houden met de boomsoort ivm bladluis en het tempo van groeien. ons huis staat dicht tegen de straat en het zou jammer zijn als de boom vaak terug gesnoeid moet worden omdat het tegen het huis aan groeit. Graag ook rekening houden met de wortelgroei onder het huis ivm fundering op staal. Mogelijk  afscheiding onder de grond om wortels tegen te houden.

Antwoord gemeente

In het groenplan wordt rekening gehouden met groeiplaats en type boom.

Reactie 45

Graag huidige erfafscheiding handhaven of bespreken. kadastrale grenzen zijn nooit vastgelegd dus kloppen niet. zogenaamde minuutgrens. misschien is het nu ook een mooie gelegenheid om dit door het kadaster vast te laten leggen want dit speelt bij heel veel woningen in ons deel van de straat.

Antwoord gemeente

We hanteren de huidige gebruiksgrenzen. Wij gaan het kadaster niet inschakelen.

Reactie 46

T.h.v. van nr 102 zie ik niet meer de bestaande leibomen rechts van de woning (naast en achter de dorpspomp). Deze bomenrijen zijn echter wel in beheer van de gemeente. Ook staat aan de linkerzijde van de woning reeds een 8 meter hoge plataan. Die zal wel op prive grond staan maar is ook kenmerkend voor het aangezicht

Hoe is met deze bestaande vegetatie rekening gehouden in het ontwerp? Zowel de leibomen als de plataan staan er al van oudsher. Zonde als die zouden verdwijnen.

Het toevoegen van een nieuwe boom is m.i niet nodig en uit verhouding in relatie tot deze bestaande vegetatie. Is het mogelijk om de nieuwe boom te laten vervallen en alleen een groenstrook te realiseren?

Antwoord gemeente

We houden rekening met de bestaande bomen indien dat mogelijk is in het nieuwe ontwerp. 
We planten de nieuwe boom op voldoende afstand van de kroonprojectie van bestaande bomen.

Reactie 47

Uiritten zijn recht ingetekend, hierdoor wordt de draai lastig.

Antwoord gemeente

We passen de groenvakken bij uitritten aan zodat in- en uitrijden gemakkelijker is.

Reactie 48

De oversteekplaats tussen nr 69 en 73 komt uit op een uitrit. Lijkt mij een onwenselijke situatie. Wellicht is het een idee om deze een paar meter te verplaatsen naar de dorpspomp om die zo ook het gewenste prominente karakter te geven.

Antwoord gemeente

We kiezen voor deze plek omdat daar al een verlaging in de trottoirband is. Deze verlaging is nodig voor mindervaliden. 

Reactie 49

Met het verplaatsen van de container bij de dorpspomp ontstaat er mogelijk nog ruimte om een parkeerplaats rechts van de dorpspomp te realiseren.

Antwoord gemeente

We gaan in gesprek met de Avri om de container te verplaatsen. De extra ruimte die dan ontstaat benutten we voor de verblijfplek.

Reactie 50

'In de voortuin van Dorpsstraat 106 staat een bord ‘doodlopende weg’, deze zien we graag verplaatst naar het nieuwe groene gedeelte met bomen voor ons huis.

Antwoord gemeente

Verkeersbord wordt verplaatst.

Reactie 51

In de bestrating van het doodlopende straatje richting Dorpsstraat 108 graag voldoende straatkolken plaatsen om het regenwater wat naar beneden loopt af te voeren. Het hemelwater stroomt nu bij hevige regenval vanaf de hoofdweg met geweld naar beneden.

Antwoord gemeente

We plaatsen voldoende kolken om dit water op te vangen. 

Reactie 52

Er liggen nu in de Dorpsstraat diverse oude waterleidingen, elektriciteitsleidingen en gasleidingen naar de huizen toe (o.a. waterleiding komt bij ons via een 15mm leiding binnen). Graag zien we deze tegelijkertijd vernieuwd als de straat toch is opgebroken, want het zou zonde zijn als de nieuwe straat later weer opgebroken moet worden om leidingen te vervangen.

Antwoord gemeente

Nutsbedrijven worden betrokken bij de voorbereiding. Zij beslissen over de kabels en leidingen, de gemeente niet.

Reactie 53

De gebruikersgrens bij onze schuur is niet correct. Op dit eigen stukje grond ligt ook een oude put die niet mag worden verwijderd, want deze is in gebruik.

Antwoord gemeente

De huidige gebruikersgrenzen blijven gehandhaafd. De put halen we niet weg. 

Reactie 54

Kunnen we aub afbeeldingen ontvangen van de verschillende soorten straatwerk die worden gebruikt?

Antwoord gemeente

Zie situatie bij de kerk en VTC, vergelijkbaar wordt toegepast. 

Reactie 55

De doodlopende weg bij de dorpsstraat 114- 112 - 110- 108 -106 bestaat uit rode elleboogverband rode klinkers. Dezelfde als voor de Pr kerk / dorpspomp liggen. Deze zouden terugkomen. Op het huidig ontwerp worden alle stenen vervangen door bruine. Graag de rode bestrating terugbrengen.

Antwoord gemeente

In dit gedeelte hergebruiken we de stenen.

Reactie 56

Voorbeeld bestrating (kleur, vorm, etc) delen met omwonenden.

Antwoord gemeente

De uitstraling wordt hetzelfde als bij het VTC de katholieke kerk.

Reactie 57

Het stuk bestrating voor dorpsstraat 112 is eigendom van nr 112. Daar wordt ook geparkeerd door nr 112. Op de tekening staat dit niet als eigendom van 112 (bij kadaster wel), graag veranderen in de tekening.

Antwoord gemeente

We hanteren de huidige gebruiksgrenzen. Dit stuk wordt herstraat met hergebruik van bestaande materialen. De situatie blijft dus hetzelfde.

Reactie 58

Er zijn weinig fysiske versmallingen aanwezig, hoge snelheden > 30km p/u blijven mogelijk.

Antwoord gemeente

Ruimtetechisch niet haalbaar icm met de norm van onderlinge versmallingsafstanden. 

Reactie 59

Dorpspomp nader inrichten met "samen Wamel.

Antwoord gemeente

De inrichting bij de Dorpsspomp wordt samen met het Dorpsplatform 'Samen Wamel' uitgewerkt.

Reactie 60

Waar zijn de kenmerken van de tramrails?

Antwoord gemeente

De inrichting bij de Dorpsspomp wordt samen met het Dorpsplatform 'Samen Wamel' uitgewerkt.

Reactie 61

Kan de kruising niet in plateau gemaakt worden? Dit gaat niet goed met de snelheid.

Antwoord gemeente

Door aanpassing van de bochtstraal wordt de snelheid beperkt richting de Dorpsstraat.

Reactie 62

Dorpsstraat-west graag integreren met de rest van de dorpsstraat. !-type straat. 

Antwoord gemeente

We nemen dit gedeelte mee in de herinrichting, dezelfde stijl wordt doorgetrokken. We passen ook snelheidsremmende maatregelen toe vanaf de dijkoprit.

Reactie 63

De wens is om overal dezelfde wegbreedte van 4,80m te realiseren.

Antwoord gemeente

We nemen dit gedeelte mee in de herinrichting, dezelfde stijl wordt doorgetrokken. We passen ook snelheidsremmende maatregelen toe vanaf de dijkoprit.

Reactie 64

Allereerst vond ik het ontwerp er heel mooi en goed doordacht uitzien. Complimenten ervoor. 
Hieronder mijn opmerkingen

Sommige hadden de reactie om groen te laten vervallen omdat ze de auto niet voor de deur neer kunnen zetten maar misschien 20 meter moeten lopen. Dit zou ik persoonlijk heel zonde vinden. Omdat er juist aangegeven is om meer met groen te gaan werken.

Antwoord gemeente

Dank u wel voor uw compliment. We proberen een goede afweging tussen parkeren en groen te maken. 

Reactie 65

Is het misschien een idee om alle kruisingsvlakken omhoog te halen als een soort van drempel. Zodat er nog meer snelheid uitgehaald kan worden.

Antwoord gemeente

Er is gekozen voor horizontale remming en versmalling in verband met trillingen. Daarnaast is de bocht verbreed.  

Reactie 66

Is het misschien een idee om alle kruisingsvlakken omhoog te halen als een soort van drempel. Zodat er nog meer snelheid uitgehaald kan worden.

Antwoord gemeente

We nemen dit gedeelte mee in de herinrichting, dezelfde stijl wordt doorgetrokken. We passen ook snelheidsremmende maatregelen toe vanaf de dijkoprit.

Reactie 67

Het is dus van belang dat de kortste weg van de Heemstraweg tot aan de Hul goed bereikbaar is met landbouwverkeer (Hollenhof-Dorpsstraat-dijk).

Antwoord gemeente

Bij passeren zal extra aandacht en voorzichtigheid nodig zijn. Hierdoor wordt dus de snelheid verlaagd en de situatie veiliger. Er is voldoende ruimte, dus landbouwverkeer isdaarmee is mogelijk.

Reactie 68

Parkeergelkegheid vanaf de kerk t/m Dorpsstraat is met het nieuwe ontwerp nog steeds onvoldoende. Minimaal 6 parkeervakken erbij. Van het groenvak vóór nummer 31 parkeervakken maken. 

Antwoord gemeente

We verbreden de straat tussen de huisnummers 90 en 27. Daarbij   wordt op de rijbaan parkeren toegankelijker. Bij het groenvak is te weinig ruimte voor een parkeerplaats.

Reactie 69

Waar we ons zorgen over maken is toch de parkeergelegheid. t.h.v. 31a. Het is natuurlijk geen bezwaar een stukje te lopen, maar wel met een zware tas, boodschappen, zware spullen voor andere opties. En dat komt vaker voor dan je denkt. De ontwikkelaars zijn vast in staat daar een passende oplossing voor te vinden. 

Antwoord gemeente

We verbreden de straat tussen de huisnummers 90 en 27. Parkeren op de rijbaan wordt hierdoor makkelijker.

Reactie 70

Twee extra parkeerplaatsen voor bij 48-50 niet nodig op deze plaats. Deze plaatsen verschuiven naar de omgeving waar de P druk hoog is. Dat is niet vóór 48-50. 

Antwoord gemeente

De straat wordt verbreed, hierdoor is parkeren op de rijbaan toegankelijker.

Reactie 71

Wij zijn, als vereniging van eigenaren, niet akkoord met de voorgestelde wijziging bij onze woningen. Er wordt, en dat geldt nu ook al, onrechtmatig gebruik gemaakt van onze grond

Antwoord gemeente

We hanteren de huidige gebruiksgrenzen.

Reactie 72

Wij vinden het een mooi en duidelijk ontwerp. Echter zien wij te weinig parkeergelegheid. Wij zouden graag meer vakken realiseren door deze haaks of schuin op de weg te plaatsen.

Antwoord gemeente

We voegen parkeerplaatsen toe door haaksparkeren, We verbreden de weg zodat passeren en op straat parkeren gecombineerd kan worden. 

Reactie 73

Graag parkeerruimte voor fietsers

Antwoord gemeente

Fietsen kunnen op het terras geplaatst worden.

Reactie 74

Voor het terras zouden wij graag parasol-voeten aanleveren om verzonken in het terras te laten verwerken. Het terras loopt nu ook schots en scheef en we zouden dit ook graag netjes zien. Let op: de deur zit 30 cm hoger dan het huidige stoepje, dit is wel omhoog getegeld. 

Antwoord gemeente

We plaatsen geen parasol-voeten in de openbare ruimte. Er wordt rekening gehouden met de hoogte van de deur.

Reactie 75

Vanaf het eerste moment vind ik het een schitterend idee om de Dorpsstraat een mooiere uitstraling te geven. Het voorlopig ontwerp voldoet wat mij betreft daaraan. Echter rondom de Protestante kerk, de dorpspomp en de huizen die daar enigszins in de buurt staan, valt me de parkeermogelijkheid een beetje tegen. Ik voorzie problemen voor o.a. bewoners van Dorpsstraat 102,98,96,94,94,69,63-67 en kerkgangers.

Antwoord gemeente

Parkeren op de rijbaan is hier mogelijk als  de vakken voor langsparkeren bezet zijn.

Reactie 76

Meer parkeerplaatsen realiseren op de plekken waar mensen geen eigen oprit hebben.

Kijken naar het stukje 'eigen grond' en willen weten wat hiermee gaat gebeuren en wie bepaalt wanneer iets verjaard is.

De wens is om de breedte van de straat anders te benutten, meer parkeerplekken, fietsparkeerplekken en zonder heg (deze zou je zichtbaarheid en veiligheid verkleinen).

Antwoord gemeente

We verbreden de straat tussen de huisnummers 90 en 27. Daarbij wordt op de rijbaan parkeren toegankelijker. Hiermee bieden we voldoende ruimte voor parkeren en passeren.

De huidige gebruiksgrenzen worden gehanteerd.

We verbreden de straat tussen de huisnummers 90 en 27. Daarbij wordt op de rijbaan parkeren toegankelijker

Reactie 77

Ziet er veelbelovend uit. 
Blij met het vele groen en bomen bij het terras van de cafetaria.
Het aantal parkeerplaatsen is vanuit het totaalconcept zeer acceptabel.
Conclusie: tevreden met het plan.
Succes met het maken van het definitieve plan.

Antwoord gemeente

Dank u wel voor de complimenten.

Reactie 78

Er zijn enkele telmomenten geweest van het aantal geparkeerde auto's in de dorpsstraat. Zou u mij kunnen mailen op welke moment er geteld is en wat het aantal op dat moment is geweest?

Antwoord gemeente

Parkeeronderzoek is onder correcte omstandigheden uitgevoerd. Zowel in het weekend als ochtend/middag/avond/kerkdienst tijdstippen.

Reactie 79

Hoe groot is het aantal parkeermogelijkheden actueel en hoe groot wordt het aanbod parkeerplaatsen na de herinrichting? Ik kan me namelijk de +47 plaatsen me niet goed voorstellen.

Antwoord gemeente

We realiseren 95 parkeerplaatsen (vakken). Daarnaast is er nog ruimte voor parkeren op de rijbaan.

Reactie 80

De haag tussen de leilinden verwijderen bij de kerk i.v.m. uitstappen.

Antwoord gemeente

De haag wordt verwijderd.